هم اکنون در دنیای صنعت و تجارت مبارزه سختی در جریان است. برخی از رقبا به دلایل گوناگون از صحنه رقابت خارج می شوند. اما در عوض تعداد بیشتری جای آنان را می گیرد. همه تولیدکنندگان می خواهند کالا و خدمات خود را هر چه بیشتر به فروش رسانند تا از این راه سود بیشتری به دست آورند. تبلیغ به مفهوم امروزی آن ، مجموعه پیچیده ای از رشته فعالیتهای گوناگون است که در یک چارچوب مشخص ، بر پایه اصولی معین در قالب برنامه هایی مدرن برای دستیابی به هدف یا هدفهای تدوین شده صاحبان تبلیغ عمل می کنند. از این رو به شرط ورود به این عرصه از کار و موفق شدن در آن، از یک سو داشتن آگاهی گسترده و درک عمیق از اصول و مفاهیم ، روشها و شیوه های عمل تبلیغات جاری و ازسوی دیگر، برخورداری از مهارت و توانایی در تدوین طرحها و برنامه های فکورانه بازاریابی ، اجرا و ارزشیابی آنها برای تعیین درجه نیل به هدف یا هدفهای تبلیغ کننده است. دوره کاردانی حرفه ای تبلیغات در قالب آموزشهای مهارت و فناوری به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارتهای عملی در تبلیغات بتوانند امور محوله در مشاغل قابل احراز را به گونه ای شایسته انجام دهند.
مدرک دیپلم معتبر از وزارت آموزش و پرورش
ضرورت و اهمیت : تبلیغات در جهان امروز ودر عصر انفجار اطلاعات در مراودات اقتصادی و فرهنگی از جایگاه عملی – تخصصی و در ابعادی وسیع تر ، هنری برخوردار است . فرد فعال در عرصه تبلیغات با بهره گیری از غلوم مختلف از جمله روان شناسی ، جامعه شناسی ، اقتصاد و آمار و نیز شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مخاطبان می تواند در عرصه رقابتها بهترین و کارآمدترین شیوه ها را به کار گیرد. با تمام توجهی که دنیای پیشرفته به این امر نشان می دهد ودرجه بالایی از هزینه ها را به امر تبلیغات اختصاصی می دهد و در کشورها با وجود نیاز حیاتی به توسعه اقتصادی ، این امر ناشناخته و کم اهمیت شمرده می شود.